Päritolumaa: | Ühendkuningriigid |
Saadud: | Suurbritannia firmalt Jet Art Aviation Ltd. |
Saabumine lennundusmuuseumi: | autoranspordiga 12.03.2019. |
Esmalend: | 27. oktoober 1979.a. |
Ajalugu: |
|
Meeskond: | 2 liiget |
Mootor: | 2 x Turbo-Union RB199-34R turbofan reaktiivmootorit tõukega à 40,5 kN, forsaažiga à 73,5 kN |
Võimekus: |
|
Kaal: | tühikaal 14,5 t, max. tõusukaal 28 t |
Mõõdud: | pikkus 18,68 m, laius 8,6-13,91 m, kõrgus 5,95 m, tiiva pindala 26,60 m2 |
Relvastus: | relvastuses 27mm kahur, 10 relvade kinnituspunkti kerel ja tiibadel; reaktiivseadmed, raketid, pommid; kokku 9t |
Põhivariandid: | Kolme põhivarianti ehitati kokku 992 lennukit, neist ADV varianti 218 lennukit |
Kasutajad: | 4 riiki, ADV variandi kasutajaid 3 riiki (UK, Saudi Araabia ja Itaalia) |
05.03.2019 laadis Jet Art Aviation Ltd (Ühendkuningriik) Selbys veokile demonteeritud muudetava tiivanoolsusega hävitaja Panavia Tornado F3. Lennuk alustas Tilbury sadamast laeval teed Eesti poole 06.03.2019 ja jõudis Eestisse 12.03.2019. Transpordi korraldas Kaarlaid OÜ. Lennuki mahalaadimine toimus Lennundusmuuseumis 13.03.2019 ja selle kokkumonteerimine toimus 25.-29 aprillil. Monteerimistöid teostas Ühendkuningriigi firma, kust lennuk osteti, Jet Art Aviation Ltd 3-liikmeline meeskond koosseisus tegevjuht Chris Wilson, tegevjuhi abi ja turundusjuht Cameron Wingate ning tehnik-praktikant Cameron Farley.
Panavia Tornado F.3 pidulik esmaesitlus toimub Eesti Lennupäevad 2019 (8.-9. juuni) programmi raames. Lennuki hankimise projektile andis toetava hinnangu Tartumaa Arendusselts ja projekti rahastati 50% mahus Eesti Leader-meetme Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusprogrammist: Euroopa investeeringud maapiirkondadesse. Projekti eesmärgiks on arendada teadmistepõhist turismi. Lennuk saab olema Lennundusmuuseumi kui Eesti Lennuakadeemia õppebaasi oluliseks eksponaadiks. Lennuki eksponeerimisega tutvustatakse külastajatele maailma inseneriloomingu üht edulugu ning propageeritakse inseneriharidust ja lennundusvaldkonda.