Päritolumaa: |
Tšehhoslovakkia / tootja Aero Vodochody |
Prototüüp : |
esmaslend 4. november 1968 |
Ajalugu: |
- esimene 2. põlvkonna turbofan reaktiivmootoriga treeninglennuk
- tootmises 1970 – 1999
- Varssavi pakti riikide standard treeninglennuk
|
Meeskond: |
2 (õpilane ja instruktor) |
Mootor: |
1 x Ivchenko AI-25TL turboreaktiivmootor, tõuge 16,87 kN |
Võimekus: |
- maks kiirus 980 km/h
- 750 km/h 5 000 m kõrgusel
- lennukaugus 1 150 km, lisapaakidega 1 750 km
- õhusviibimise aeg 2h30 min, lisakütusega 3h50min
- lennulagi 11 000 m
- kõrguse kogumise kiirus 13,5 m/s
- hoojooks 530 m, maandumistee 650 m
|
Kaal: |
tühikaal 3,455 t, maks. tõusukaal 4,7 t |
Mõõdud: |
pikkus 12,13 m, laius 9,46 m, kõrgus 4,77 m, tiiva pindala 18,8 m2 |
Relvastus: |
relvastus 284 kg |
Põhivariandid: |
kolm põhivarianti: L-39, L-59 Super Albatros, L-159 Alca; ehitatud kokku 2 800 + lennukit |
Kasutajad: |
Venemaa + 30 riiki , enimlevinud treeninglennuk |
https://et.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39